@article{oai:tcu.repo.nii.ac.jp:00002559, author = {森, 恵子 and Mori, Keiko}, issue = {33}, journal = {キリストと世界, Christ and the World}, month = {Mar}, note = {本稿は日本の英語多読実践者とその支援者からなるグループを対象とし、多読支援のあり方や多読支援者の持つ資質等を明らかにする研究の一部である。はじめに先行研究から多読支援に関わる議論を概観する。次に多読支援者へのインタビュー調査の結果をもとに、使用された特徴のある言葉の分析を行い、個別の文脈における支援の類似点と相違点を抽出する。最後にこれらの分析結果から多読支援(者)のあり方に関する研究の方向性を示す。, This article is part of a study that reveals the state of extensive reading (tadoku) support and the role of tadoku supporters by targeting English learners who practice tadoku and their respective supporters in Japan. First, I will review some discussions on tadoku support and its development from previous research. Then, based on results of interviews with tadoku supporters, key phrases used by them are analyzed, and similarities and differences in their individual contexts are identified. In the conclusion, based on the results of those analyses, future directions of tadoku support(er) research are presented.}, pages = {183--205}, title = {【研究ノート】文脈に適した多読の支援および支援者像の探求(1)}, year = {2023}, yomi = {モリ, ケイコ} }